Scholingen
Er zijn diverse modellen en scholingen voor Persoonsgericht werken. Onderstaand vind je een overzicht.
Gespreksmodel
Inhoud scholing
Opleidingsinstituut
Werken met Positieve Gezondheid
De training Werken met Positieve Gezondheid bestaat uit een slimme mix van praktijkervaring en oefenen, van zelfreflectie en intervisie. Zo ontwikkel je het werken met Positieve Gezondheid steeds verder – in dialoog met jezelf en anderen. Doelgroep: alle praktijkmedewerkers
Institute for Positive Health (IPH)Meer informatie
Positieve Gezondheid
Met een enthousiast team begeleiden Leontien en Brigiet organisaties in het praktisch toepassen van Positieve Gezondheid. Zowel online als live staat leren door ervaren centraal. Dit gebeurt in een inspirerende (online) omgeving die helpt tot verdiepende inzichten te komen. Zowel digitaal als online als combinatie mogelijk. Doelgroep: alle praktijkmedewerkers
Hommels & BrinkMeer informatie
Positieve Gezondheid
In de basisscholing leer je over het begrip PG en de toepassingsmogelijkheden voor jou als doktersassistent. Je leert werken met handige instrumenten binnen PG, zoals het spinnenweb (op papier of online) en GGD-apps. Deze scholing is een mix van praktijkervaring, oefenen en zelfreflectie. Daarnaast is er ook nog een scholing triage vanuit Positieve Gezondheid Doelgroep: doktersassistenten
Nederlandse Vereniging van DoktersassistentenMeer informatie
Van ZZ naar GG
Bettery Academy is dé plek voor professionals in zorg, welzijn en onderwijs die zich willen ontwikkelen in het activeren en versterken van gezondheid, in het ontwikkelen van aanbod voor gezondheid naast goede zorg bij ziekte of problemen. Met alle professionals en organisaties die deelnemen vormen we een lerend netwerk om de GG/ZZ methode in praktijk te brengen en vorm te geven. Doelgroep: alle praktijkmedewerkers
The Bettery AcademyMeer informatie
Oplossingsgericht werken
Het oplossingsgericht werken is een aanvulling op het medisch model, maar heeft een ander vertrekpunt; de patiënt/cliënt bepaalt wat zijn vraag is. De hulpverlener sluit aan bij de vraag van de patiënt en helpt hem zoeken naar mogelijkheden om de gewenste situatie te bereiken. De patiënt is expert van zijn eigen leven, de professional is expert in het samen construeren van oplossingen door het stellen van vragen. Doelgroep: alle praktijkmedewerkers
MuraMeer informatie
Anders Luisteren
Anders Luisteren is een manier van luisteren waarbij je de aandacht richt op de behoeftes van de patiënt. De behoefte is de intrinsieke motivatie, de belangrijke reden voor iemand om hulp te zoeken. Door Anders Luisteren krijg je snel en doelgericht duidelijk wat voor iemand belangrijk is. Welk doel hij nastreeft. Het doel is nooit medisch, het is een behoefte die de patiënt wil invullen voor meer levenskwaliteit. De (medische)zorg is een strategie om het doel te bereiken. Een belangrijk onderscheid! Doelgroep: alle praktijkmedewerkers
Anders LuisterenMeer informatie
ALK
Een gespreksmodel voor patiënten met aanhoudende lichamelijke klachten (ALK). Dit is een doorontwikkeling van SOLK (somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten). Doelgroep: huisartsen en praktijkondersteuners
Omgaan met agressie
Schreeuwen, schelden en dreigen met fysiek geweld, steeds meer huisartsen en praktijkmedewerkers krijgen te maken met agressie en intimidatie in hun praktijk. Agressie heeft grote impact op het welbevinden, werkplezier en gevoel van veiligheid. De LHV biedt trainingen aan hoe je effectief kunt reageren op verschillende vormen van geweld en hoe je misverstanden, escalaties en conflicten vroegtijdig kan ombuigen en wat jouw bijdrage aan de escalatie kan zijn. Doelgroep: alle praktijkmedewerkers