Korting op HMCC: ervaren assistentes op afstand
3 juli 2024
Een stijgende zorgvraag, werkdruk in de huisartsenpraktijk en een krappe arbeidsmarkt leiden tot personeelstekorten. De ROHA verkent oplossingsrichtingen voor deze situatie. Bijvoorbeeld met HMCC.
HMCC is een organisatie die met een hybride en toekomstbestendige manier van werken positief bijdraagt aan het tekort aan doktersassistenten. HMCC biedt zorg op afstand door assistentes mee te laten bellen voor jouw praktijk. HMCC beantwoordt voor de praktijk de telefoon op momenten dat daar behoefte aan is. Zo wordt de druk op assistente(s) in de praktijk verlaagd en ontstaat ruimte voor de assistente in de praktijk.
Welke ondersteuning biedt HMCC (en welke niet)?
HMCC biedt de mogelijkheid om de huisartsenpraktijk te ondersteunen bij alle vormen van telefonische triage en patiëntcontacten. De ervaren doktersassistent van HMCC maakt (digitaal) net als jouw eigen assistent afspraken, geeft zelfzorgadvies en triageert met hoge kwaliteit. De voorkeur blijft wel dat er altijd fysiek een assistent aanwezig is op de praktijk.
Hoe werkt het?
- HMCC kan met elke HIS integreren en de telefonie kan via een eenvoudig manier worden doorgeschakeld naar HMCC.
- HMCC maakt per praktijk een plan op maat, op basis van de ondersteuningsbehoeftes.
- De implementatie van HMCC bij een praktijk duurt 3 tot 4 weken. Dit implementatietraject moet bij elke praktijk worden gedaan om te kunnen weken met HMCC.
- De implementatie houdt in: koppelingen HIS en telefoon, kennismaking huisarts/assistenten praktijk en assistent(en) HMCC, doorspreken werkprocessen en aanmaken HMCC-agenda in het HIS van de praktijk, zodat praktijk en HMCC makkelijk in verbinding blijven over de dagelijkse gang van zaken.
Wat levert het jouw praktijk op?
- Hoge kwaliteit triage door ruime werkervaring (gemiddelde leeftijd 40 jaar).
- 30-40% van HMCC-gesprekken is declarabel.
- Toekomstbestendige en hybride manier van werken.
- Effectievere inzet van jouw assistenten op de praktijk (medische handelingen, administratie, baliewerkzaamheden).
- Garantie op bereikbaarheid.
Wat is het financiële plaatje?
- HMCC en de praktijk maken voor start van de samenwerking, een inschatting van het gemiddelde aantal gesprekken per maand. Op basis daarvan wordt het financiële plaatje gemaakt. Daarnaast is er een kleine vaste maandfee voor het samenstellen van het assistententeam.
- Om de maand (in het begin na 2 weken) vindt een evaluatie plaats met o.a. hoe veel telefoontjes er door HMCC door behandeld. Als het meer of minder gesprekken zijn fan ingeschat, worden de kosten hierop aangepast.
- Leden van de ROHA ontvangen een korting van 10% op de vaste kosten per maand en 35% op de eenmalige aansluitkosten.
Spreekt deze toekomstbestendige oplossing jouw praktijk aan? Neem dan contact op met Patrick Eliasar via peliasar@hmcc.nl.
Ga voor meer informatie naar www.hmcc.nl.
Korting op medische hulpmiddelen via Inkoop XL, nu ook voor leverancier Henry Schein
De ROHA werkt samen met inkoopcollectief Inkoop XL. Via Inkoop XL kreeg je altijd al…
Loop een dagje mee met een ervaren longverpleegkundige
Dawn Alberts, een ervaren longverpleegkundige op het gebied van astma en COPD, bij het…
Uitwisselen kennis en ervaringen praktijkmanagers
Sinds januari 2021 komt een groep praktijkmanagers van de ROHA regelmatig samen om kennis…