Helpdesk Digitale Zorg is er voor je patiënt
26 maart 2024
Veel patiënten wíllen wel gebruik maken van de mogelijkheden die digitale zorg hen biedt, maar regelmatig lukt het niet omdat zij (nog) niet de juiste digitale vaardigheden hiervoor hebben.
Om deze mensen verder te helpen is er de Helpdesk Digitale Zorg. De Amsterdamse Huisartsenalliantie onderzoekt dit jaar of deze vorm van dienstverlening tegemoetkomt aan de behoeftes van de praktijken én de patiënten.
De helpdesk
Er is een webpagina beschikbaar op de website van Helpdesk Digitale Zorg, waar Amsterdamse patiënten informatie kunnen vinden over veelgebruikte apps zoals Huisartsdichtbij of over het gebruik van een portaal. Patiënten kunnen ook bellen: de servicemedewerkers van Helpdesk Digitale Zorg helpen de patiënt graag verder bij het beantwoorden van niet-medische vragen.
Hulpmiddelen om Helpdesk Digitale Zorg onder de aandacht te brengen
Er zijn verschillende manieren om jouw patiënten naar de Helpdesk te verwijzen. Je kunt daarvoor een toolkit downloaden met kant en klare communicatiemiddelen. Ook kun je bij ons fysieke middelen aanvragen, zoals flyers en visitekaartjes om uit te delen en / of neer te leggen in de praktijk. Hiervoor kun je onderstaand formulier invullen, dan versturen wij je de middelen binnen twee weken toe.
Per praktijk kunnen 50 visitekaartjes en 50 flyers worden aangevraagd.
Ja, ik wil flyers en visitekaartjes
Deze praktijken zetten in op hun digitale zorg
De afgelopen maanden zijn diverse praktijken, met ondersteuning van de ROHA, gestart met…
Mantelaar: Ondersteuning en ADL-zorg om overbelasting van mantelzorgers te voorkomen
In Nederland raakt 10% van de mantelzorgers overbelast. De gevolgen van uitval voor zowel…