ROHA
  • Home
  • Patiëntenzorg
    • Zorgprogramma Astma/COPD
    • Zorgprogramma Atriumfibrilleren
    • Zorgprogramma CVRM
    • Zorgprogramma Diabetes Mellitus
    • Ouderenzorg inclusief BOA
    • Leefstijl
    • Persoonsgericht werken
    • Registreren zorgprogramma’s
    • Deelnemen aan een PaTz-groep
  • Ondersteuning praktijk
    • Meer Tijd Voor de Patiënt
    • Intervisie
    • Best practices ROHA Conferentie
    • Vacatiegelden aanvragen
    • Inkoopkorting materiaal
    • Inhuurkorting waarneemassistent
    • Korting HMCC (assistentes op afstand)
    • CareAbout
    • Uitbetaalschema
  • Digitalisering
    • Op weg naar één HIS
    • Overstap van cKIS naar Boards
    • Informatiebeveiliging
    • Digicoaches
    • Patiëntenportaal
    • cBoards
    • Patiëntenmailing
    • Beeldbellen
    • Veilig mailen
    • Meer doen met praktijkdata
    • DOHA
    • Digitale ondersteuning patiënten
  • Wijkgroepen
    • Werkwijze
    • Kwaliteitsbeleid
    • Accrediteren
    • Financiering wijkgroepen
  • Scholing
  • Over ons
    • Organisatie
    • Missie en visie
    • Beleid
    • Lidmaatschap ROHA
    • Evenementen
    • Werken bij de ROHA
    • Voor patiënten
    • Voor ketenzorgpartners
  • Zoeken
Home          Beweeg-CV

Beweeg-CV

Terug

Download [104.72 KB]

  • Vacaturebank
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Archief nieuwsberichten
  • Privacy en cookies website

Hoogte Kadijk 143 c
1018 BH Amsterdam

info@rohamsterdam.nl
020 – 3445717

Cookies & Privacy

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Lees hierover meer in onze privacyverklaring.

Functioneel Altijd actief
Functionele cookies plaatsen we altijd. Deze cookies zorgen ervoor dat de website technisch goed werkt en de content geoptimaliseerd wordt.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Analytische cookies
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Analytische cookies plaatsen we om het gebruik van onze website in kaart te brengen en te analyseren zodat de kwaliteit van onze websites verbeterd kan worden. Met behulp van analytische cookies kunnen wij in kaart brengen hoe vaak en met welk device onze website wordt bezocht, welke pagina’s van onze website bezocht worden en op welke pagina’s het meest wordt geklikt.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Interventie 5: MDO/casuïstiektafel met het sociaal domein, de tweede lijn en/of GGZ en/of wijkverpleging
Kernelement 2

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 3: Laagdrempelige eenmalige consultaties (meekijkconsult en intercollegiaal consult) via Huisartsen + punt.
Kernelement 2

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 4: Aansluiting bij burgerinitiatieven
Kernelement 2

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 2: Samenwerking met het buurtteam
Kernelement 2

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 1: Welzijn op Recept
Kernelement 2

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 9: Implementeren van e-Health platforms voor patiënten
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 4: Inzet en optimalisatie van digitale zorg
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 5: Flexibele consultduur via anders inroosteren
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 6: Anders triëren door middel van triage training
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 7: 3-gesprekken (patiënt, huisarts en bijvoorbeeld wijkverpleegkundige)
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 8: Time-out verwijzingen
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 3: Regie op veelgebruikers
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Wat kun je zelf doen?

Interventie 2: Taakherschikking
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

Door het inzetten van personeel op de juiste plek en hen in hun kracht te zetten, kun je zorgen voor meer werkplezier en een toegenomen patiënttevredenheid. Op de website van Stichting KOH kun je veel informatie over Taakherschikking op de huisartsenpraktijk vinden. Bij het herschikken van taken valt te denken aan het inzetten van o.a. een Spreekuur Ondersteuner Huisarts (SOH), POH-Ouderen, Physician Assistent (PA), Praktijkmanager of Regiearts. Meer informatie en voorbeelden vind je via onderstaande linkjes, of raak geïnspireerd door goede voorbeelden van onze ROHA-praktijken.

  • SOH
  • POH-O
  • PA
  • Praktijkmanager
  • Regiearts

Wat kun je zelf doen?

Lijkt deze interventie jou wel wat maar weet je nog niet welke vorm van taakherschikking je moet kiezen? Bekijk dan eens de bovenstaande voorbeelden of raadpleeg het Skillmix instrument van Nivel.

 

Het Skillmix-instrument

“Het Skillmix-instrument geeft huisartsenvoorzieningen allereerst inzicht in de eigen praktijk, namelijk in de functiesamenstelling (‘skillmix’), in ervaren arbeidsmarktknelpunten en in de verwachte zorgvraag die op hen afkomt. Hiertoe wordt de eigen huisartsenvoorziening in relatie gebracht met andere, vergelijkbare huisartsenvoorzieningen (‘benchmarken’). Vervolgens ondersteunt het instrument de huisartsenvoorziening bij het (gezamenlijk) verbeteren en oplossen van deze arbeidsmarktknelpunten, opdat de kwaliteit en toegankelijkheid van de huisartsenzorg in Nederland gewaarborgd blijven.”

 
Toch liever persoonlijk advies over het kiezen van een geschikte vorm? Neem dan contact op met Marcia Kester (marcia@kerstercare.nl).

Spreekt één van bovenstaande vormen van taakherschikking jou aan en zou je meer informatie of advies willen over hoe je deze kunt implementeren op jouw praktijk? Neem dan contact op met de desbetreffende praktijkmedewerker, zoals in onderstaand overzicht aangegeven, om een adviesgesprek in te plannen.

SOH
Naomi Lens
naomi@huisartsenvrolikstraat.nl

Regiearts
Sietse Wieringa
c.h.s.wieringa@uva.nl

POH-Ouderen
Martin Kuper
mkuper@rohamsterdam.nl

Praktijkmanager
Marcia Kester
marcia@kerstercare.nl

Physician Assistent
Karin Duiser
k.duiser@huisartsencentrumpniel.nl

Interventie 1: Administratielast verlagen door LEAN werken
Kernelement 1

Wat levert deze interventie op?

LEAN is in de basis een methodiek voor het optimaliseren van processen. Hierdoor verhoog je de efficiëntie van processen op de praktijk en hou je meer tijd over voor de patiënt.

Benieuwd naar ervaringen van ROHA-praktijken die je voorgingen? Je vindt ze hier.

Wat kun je zelf doen?

De LHV biedt verschillende cursussen aan. Praktijken die nog geen ervaring met LEAN werken hebben, kunnen eerst een LEAN basistraining volgen. Daarna kan een vervolgcursus gekozen worden, zoals LEAN coach of LEAN werkplekmanagement. Praktijken die nog meer verdieping in LEAN werken willen, kunnen de training LEAN procesanalyse volgen.